Zespół Szkół nr 5 w Rzeszowie

RAJD SZLAKIEM "DOOKOŁA RZESZOWA"

Po wakacyjnej przerwie swoją działalność wznowił klub turystyczny PTTK, który od wielu lat organizuje piesze rajdy i inne imprezy turystyczno - krajoznawcze. Tym razem postanowiliśmy odbyć wycieczkę fragmentem żółtego szlaku, biegnącego w okolicach Rzeszowa. Uczestnikami marszu byli uczniowie klasy IIIa pod opieką ich wychowawczyni - pani Beaty Łabuz. Pomocy przy organizacji rajdu udzielili również rodzice - p. Agnieszka Jędrzejczyk, p. Marcin Łagoda oraz p. Bartłomiej Ciupak, autor pięknych zdjęć z wycieczki.

Rankiem wyruszyliśmy szynobusem ze stacji Rzeszów-Zwięczyca do Babicy, skąd pieszo udaliśmy się fragmentem czarnego, a następnie żółtego szlaku w kierunku Lutoryża. Po dwóch godzinach wędrówki, w czasie której podziwialiśmy widoki na Pogórze Strzyżowskie i pobliski Rzeszów, dotarliśmy do Lutoryża, gdzie rozpaliliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski. Odbył się także konkurs o tematyce przyrodniczo-krajoznawczej, podczas którego uczestnicy wykazali się dużą wiedzą. Wszyscy uczniowie otrzymali upominki za udział w konkursie i rajdzie, a także punkty do odznaki Siedmiomilowe Buty. O kolejnych wycieczkach i rajdach będziemy informować na stronie naszej szkoły w zakładce PTTK. Do zobaczenia na szlaku!

RAJD PIESZY Z CYKLU "POWITANIE WIOSNY"

24 marca 2012 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w XXX jubileuszowym rajdzie pieszym z cyklu "Powitanie Wiosny". Widokowe trasy rajdu wiodły szlakami Pogórza Strzyżowskiego, które charakteryzuje się zróżnicowanym terenem i malowniczymi krajobrazami. Organizator imprezy Oddział PTTK w Rzeszowie zaplanował do przejścia cztery odcinki liczące około 12 - 13 kilometrów, które prowadziły do ośrodka wypoczynkowego "Janczar" w Pstrągowej Górnej - miejsca zejścia wszystkich tras i zakończenia rajdu. Nasi uczniowie wędrowali trasą nr 3 z Mogielnicy przez Niechobrz Górny, Wielki Las, Budzisz do Pstrągowej Górnej.

Nasz odcinek prowadził miejscami lasem, lecz większa część trasy wiodła odkrytym terenem poprzez wzniesienia, co pozwalało cieszyć się pięknymi widokami sięgającymi pasma Suchej Góry niedaleko Krosna. Podczas wędrówki nie obyło się bez kilku niespodzianek. Mimo dość wysokiej temperatury w niektórych miejscach leżał jeszcze śnieg, co niektórzy wykorzystali do przeprowadzenia regularnej bitwy na śnieżki. Mogliśmy również z dość bliska zobaczyć dziko żyjących "mieszkańców" terenów leśnych. Kilkakrotnie drogę przebiegały nam sarny i zające. Około godziny 12.30 zmęczeni, ale w dobrych humorach dotarliśmy na miejsce zakończenia imprezy.

Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 11 w Rzeszowie; ul.Beskidzka 5, 35-083 Rzeszów; tel: (0-17) 748 3840