Projekt "Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I - III rzeszowskich szkół podstawowych" współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I - III rzeszowskich szkół podstawowych
numer projektu: WND-POKL.09.01.02-18-149/11
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 - 2013
W listopadzie zostanie przeprowadzona rekrutacja uczniów i uczennic zgodnie z Regulaminem uczestnictwa w projekcie. Rodzice uczniów i uczennic zakwalifikowanych do udziału w projekcie będą zobowiązani do złożenia w szkole Deklaracji uczestnictwa w projekcie i Oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
W Szkole Podstawowej Nr 7 w ramach projektu planowane są następujące typy zajęć:
1) Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją
2) Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej
3) Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
4) Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych
Opis projektu:
Celem projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I - III z 24 szkół podstawowych funkcjonujących w Gminie Miasto Rzeszów dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych uczniów i uczennic oraz ich możliwości psychofizycznych. Projekt jest uzupełnieniem form wsparcia udzielanego dzieciom klas I - III rzeszowskich szkół podstawowych w ramach indywidualizacji (wynika to z podstawy programowej kształcenia ogólnego), która jest stałym sposobem funkcjonowania szkoły i zapewniania odpowiedniej jakości nauki. Wśród problemów szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Rzeszowa pozostaje zapewnienie możliwości wyrównania szans edukacyjnych oraz rozwijanie umiejętności uczniów i uczennic szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych. Zdiagnozowane problemy i uzdolnienia uczniów świadczą o potrzebie zastosowania indywidualizacji nauczania, co pozwoli również na zmniejszenie lub/i całkowitą eliminację czynników wpływających na nierówność szans uczniów w procesie kształcenia oraz rozwijanie ich umiejętności.
Zakres rzeczowy projektu:
Projekt obejmuje:
1. Przeprowadzenie następujących rodzajów zajęć dla uczniów klas I-III:
a) zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją,
b) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
c) gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,
d) zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
e) zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
f) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych.
2. Doposażenie bazy dydaktycznej szkół podstawowych w materiały dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt niezbędne do realizacji zaplanowanych zajęć dodatkowych.
Efekty realizacji projektu:
Realizacja wyżej wymienionych działań przyczyni się do:
1) poprawienia umiejętności płynnego czytania, czytania ze zrozumieniem i poprawnego pisania,
2) poprawienia sprawności rachunkowej oraz umiejętności logicznego myślenia oraz rozwijania zdolności uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych,
3) rozwijania umiejętności radzenia sobie z uczuciami, stresem i asertywności,
4) zwiększenia aktywności ruchowej oraz wyrobienia nawyków zachowywania prawidłowej postawy ciała,
5) zniwelowania lub (i) wyeliminowania wad wymowy uczniów.