Zespół Szkół nr 5 w Rzeszowie

 



Szkoła Podstawowa nr 7 w Rzeszowie uczestniczyła w realizacji projektu pn. "Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I - III rzeszowskich szkół podstawowych" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Zajęcia pozalekcyjne odbywały się w roku szkolnym 2011/2012 oraz 2012/2013. Analiza ocen opisowych oraz opinii o uczniach przygotowanych przez prowadzących zajęcia oraz wychowawców klas pokazała, że założone cele i wskaźniki zostały osiągnięte.


Projekt "Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I - III rzeszowskich szkół podstawowych" współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Człowiek - najlepsza inwestycja

Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I - III rzeszowskich szkół podstawowych

numer projektu: WND-POKL.09.01.02-18-149/11

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 - 2013



Rok szkolny 2012/13
W bieżącym roku szkolnym kontynuowana będzie realizacja projektu
"Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I - III rzeszowskich szkół podstawowych”.

We wrześniu 2012 r. została przeprowadzona diagnoza uczniów uczęszczających do klas I oraz zweryfikowano informacje o potrzebie kontynuacji wsparcia dla uczniów poprzednio biorących udział w projekcie. Na tej podstawie sporządzono listę uczniów, objętych zajęciami w ramach programu.
10 stycznia 2013 roku wprowadzono zmiany do regulaminu.

Nowy regulamin uczestnictwa w projekcie

W dniu 4 marca 2013 roku rozpoczęliśmy w naszej szkole kolejny etap projektu "Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III rzeszowskich szkół podstawowych". W ramach projektu uczniowie uczestniczą w czterech typach zajęć:
1. zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją,
2. zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
3. zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
4. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych.
Zajęcia realizowane są przez wyłonione w drodze przetargu firmy:
1. Fundacja na rzecz pomocy społecznej "PROMYK" ul. Św. Marcina 77 a ,35-330 Rzeszów
Część I - zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją,
Część VI - zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych
2. Ośrodek Szkolenia Kursowego i Ustawicznego ul. Bronowicka 73 30-091 Kraków
Część IV - zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
Część V - zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.

Rok szkolny 2011/12
W dniu 28 lipca Gmina Miasto Rzeszów złożyła wniosek o dofinansowanie projektu w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Rzeszowie.
W dniu 3 sierpnia Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie podjął decyzję o przyznaniu dofinansowania projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W dniu 21 września podpisano umowę o dofinansowanie projektu pomiędzy Wojewódzkim Urzędem Pracy w Rzeszowie, a Gminą Miasto Rzeszów.
We wrześniu w szkołach podstawowych biorących udział w projekcie została przeprowadzona diagnoza uczniów uczęszczających w roku szkolnym do klas I oraz zostały zebrane informacje, czy uczniowie zdiagnozowani w 2010 roku potrzebują jeszcze wsparcia. Diagnoza została przeprowadzona przez zespół nauczycieli odpowiedzialnych za opracowanie i wdrażanie działań ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III powołany przez dyrektora każdej z 24 szkół podstawowych.

W listopadzie zostanie przeprowadzona rekrutacja uczniów i uczennic zgodnie z Regulaminem uczestnictwa w projekcie. Rodzice uczniów i uczennic zakwalifikowanych do udziału w projekcie będą zobowiązani do złożenia w szkole Deklaracji uczestnictwa w projekcie i Oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

W Szkole Podstawowej Nr 7 w ramach projektu planowane są następujące typy zajęć:
1) Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją
2) Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej
3) Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
4) Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych


Opis projektu:
Celem projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I - III z 24 szkół podstawowych funkcjonujących w Gminie Miasto Rzeszów dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych uczniów i uczennic oraz ich możliwości psychofizycznych. Projekt jest uzupełnieniem form wsparcia udzielanego dzieciom klas I - III rzeszowskich szkół podstawowych w ramach indywidualizacji (wynika to z podstawy programowej kształcenia ogólnego), która jest stałym sposobem funkcjonowania szkoły i zapewniania odpowiedniej jakości nauki. Wśród problemów szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Rzeszowa pozostaje zapewnienie możliwości wyrównania szans edukacyjnych oraz rozwijanie umiejętności uczniów i uczennic szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych. Zdiagnozowane problemy i uzdolnienia uczniów świadczą o potrzebie zastosowania indywidualizacji nauczania, co pozwoli również na zmniejszenie lub/i całkowitą eliminację czynników wpływających na nierówność szans uczniów w procesie kształcenia oraz rozwijanie ich umiejętności.

Zakres rzeczowy projektu:
Projekt obejmuje:
1. Przeprowadzenie następujących rodzajów zajęć dla uczniów klas I-III:
a) zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją,
b) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
c) gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,
d) zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
e) zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
f) zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych.
2. Doposażenie bazy dydaktycznej szkół podstawowych w materiały dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt niezbędne do realizacji zaplanowanych zajęć dodatkowych.

Efekty realizacji projektu:
Realizacja wyżej wymienionych działań przyczyni się do:
1) poprawienia umiejętności płynnego czytania, czytania ze zrozumieniem i poprawnego pisania,
2) poprawienia sprawności rachunkowej oraz umiejętności logicznego myślenia oraz rozwijania zdolności uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych,
3) rozwijania umiejętności radzenia sobie z uczuciami, stresem i asertywności,
4) zwiększenia aktywności ruchowej oraz wyrobienia nawyków zachowywania prawidłowej postawy ciała,
5) zniwelowania lub (i) wyeliminowania wad wymowy uczniów.





Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 11 w Rzeszowie; ul.Beskidzka 5, 35-083 Rzeszów; tel: (0-17) 748 3840

statystyka